Eier av denne nettsiden er:

Aido AS
6065 Ulsteinvik

Org. nr.: 917 495 092

Aido - Brukervilkår

20.08.2021

Innhold

Slik virker Aido

Aido er en løsning for bedrifter, organisasjoner eller kommuner.

Tjenesten er utformet som en applikasjon og webløsning. Den hjelper bedrifter eller organisasjoner med å enkelt og tidseffektivt å ha oversikt over sine ressurser, koordinere dem og å finne ledige ressurser til å få utført vakter eller oppdrag. Løsningen gir også en enkel oversikt over tid, timelister eller prosjektregnskap og hjelper administratorer til å effektivt kunne ta ut nødvendige lister eller gjennomføre direkte importer.

Den ansatte, vikaren eller frivillige har enkelt oversikt på vakter, sine timer og ledige oppdrag, og vil ha all informasjon oppdatert i sanntid.

Personopplysninger

Se egen «Personvernerklæring» for en redegjørelse over hvordan Aido forholder seg til innsamling, lagring og bruk av personopplysninger.

Grunnkrav

Personer må ha registrere seg med riktig personalia og eget telefonnummer, og slik lage en profil i løsningen. Telefonnummeret må være lovlig registrert i Norge.

Bedrifter må ha inngått en abonnementsavtale og fått satt opp en egen bedriftspool for å kunne bruke løsningen. Abonnement eller demonstrasjon av løsningen bestilles ved å kontakte Aido.

Betaling abonnementskunder

De ulike abonnementsordningene blir fakturert til respektive selskaper etter avtale ved inngåelse av abonnementsavtale. Faktureringen er månedsvis.

Kontroll og kvalitetssikring

Alle bedrifter, lag eller organisasjoner (kunder) eier sine egne ressurspooler og har selv kontroll på hvem de forholder seg til/ opererer sammen med innenfor dette. De må selv invitere inn og kvalitetssikre sine medlemmer i ressurspoolene.

Bedrifter, kommuner og organisasjoner er selv ansvarlige for å følge lov og krav til ansettelser, engasjement, vikarer og bruk av frivillige.

Ansvarsbegrensning

Aido er utelukkende en løsning som legger til rette for enkel koordinering, oversikt og tidsregistrering mellom parter innenfor samme «pool» (Bedrift, kommune, lag eller organisasjon), og frasier seg et hvert ansvar for oppgaver eller tjenester som utføres.

Aido er ikke part i de avtaler som måtte inngås mellom arbeidsgivere/ administratorer av «pool» og ansatte/ medlemmer av «pool», og er således ikke å betrakte som noen form for juridisk «mellommann» mellom disse parter.

Bruk av Aido og forpliktelse til å følge norsk lov

Alle brukere av Aido, både oppdragsgivere og oppdragstakere, er selv strafferettslig ansvarlig for det materialet som måtte bli lagt ut. Materialet får ikke være villedende og skal ellers være forenlig med norsk lov og tilhørende regelverk.

Oppdragsgivere og utførere skal opptre profesjonelt og verdig på Aido, noe som blant annet innebærer at støtende og krenkende materiale ikke får publiseres gjennom løsningen. Materialet som brukere publiserer på Aido får ikke være illojalt med den virksomhet som Aido driver. Misbruk av funksjoner i Aido-applikasjonen eller Aido.no er absolutt forbudt, dette innebærer blant annet forsøk på å bryte sikkerhetssperrer, spre virus, bruke andre sine innlogginger, eller på annen måte ødelegge eller forstyrre for andres bruk av Aido.

Enhver form for bruk av løsningen som fremmer, iverksetter, planlegger eller legger til rette for kriminelle handlinger er forbudt.

Misbruk av tjenesten vil innenfor gitte sammenhenger kunne føre til erstatningsansvar.

Vilkår med tanke på å følge regler for skatt med mer

Medlemmer i bedrifter, kommune, lag og organisasjoner sine pooler vil være de respektive «poll-eiere» sitt ansvar i henhold til gjeldende norsk lovverk.

Heving av avtalen for abonnementskunder

Alle abonnementskunder vil ha en oppsigelsestid på en måned regnet fra den første i påfølgende måned. Nærmere abonnementsavtale vil være inngått.

Immaterielle rettigheter

Aido har rett til å bruke tekst, logoer, bilder og annet materiell som publiseres av brukere på Aido. Eiendomsretten til dette materialet tilkommer dog brukeren.

Øvrig materiell f.eks tekst, bilder, grafikk og logoer som finnes på Aido-applikasjonen eller Aido.no eies av Aido, og er beskyttet av opphavsrett og andre lover om immaterielle verdier, så som lov om beskyttelse av varemerker.

Videre er databasen Aido som sådan beskyttet av lov om opphavsrett.

Force Majeure - Befriende omstendigheter

Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle våre forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, sabotasje, opprør, brann, eksplosjon, omfattende hackerangrep eller inngrep fra offentlige myndigheter.

Det samme gjelder ved plutselig endring av krav, innføring av forbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker vårt marked og produkt i negativ retning.

En parts insolvens

En part har rett til å heve avtalen om den andre parten begjæres konkurs, opptar gjeldsforhandlinger, går konkurs eller på annen måte kan antas å ha blitt insolvent.

Overdragelse

Kunden kan ikke helt eller delvis overdra eller pantsette sine rettigheter og / eller plikter i henhold til denne avtalen uten Aidos skriftlige godkjenning

Sanksjoner

Aido har rett til, uten å angi grunn, å utestenge brukere fra løsningen som bryter norsk lov eller på annen måte ikke oppfyller vilkårene for bruk. Aido har rett til å nekte publisering eller til å ta bort publisert materiale, dersom det oppleves som støtende eller upassende i forhold til den virksomhet som Aido driver.

Ved mindre alvorlige overtredelser mot disse regler vil det bli gitt en advarsel. Ved gjentatte overtredelser eller alvorlige brudd på reglene, kan brukeren utestenges med umiddelbar virkning.

Det kan oppstå erstatningsansvar fra bruker dersom publisert informasjon skulle sette Aido i noen form for skyld eller erstatningsansvar overfor andre.

Meldinger om endringer

Kunden og brukere skal orientere Aido om endrede adresse- eller kontaktinformasjon. Slike endringer utføres og registreres av kunden og bruker i innstillinger/ brukeropplysninger. Andre opplysninger sendes på e-post til partenes i Kundeavtalen oppgitte eller senere endrede adresser, eller de legges inn og varsles i applikasjonen.

Endringer og tillegg

Endringer og tillegg til denne avtalen skal, for å være bindende, ha blitt gjort kjent for partene og godtatt elektronisk.

Lovvalg og tvister

Tvister mellom partene på grunnlag av denne avtalen, skal avgjøres ved norsk domstol og Søre Sunnmøre Tingrett er rett verneting.